فروشگاه اینترنتی لباس | خرید اینترنتی لباس

فروشگاه اینترنتی لباس زنانه | فروشگاه اینترنتی لباس مردانه | فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه

فروشگاه اینترنتی لباس | خرید اینترنتی لباس

فروشگاه اینترنتی لباس زنانه | فروشگاه اینترنتی لباس مردانه | فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه

زلزله از بغداد تا تهران را لرزاند / شمار تلفات زلزله کرمانشاه به 61 کشته و 300 مجروح رسید

زلزله از بغداد تا تهران را لرزاند / شمار تلفات زلزله کرمانشاه به 61 کشته و 300 مجروح رسید


 زلزله

به گزارش 1ملت , بر اساس برخی گزارش ها زمین لرزه در بغداد , کربلا و نجف به وقوع پیوسته است و در کشورمان هم استان های کرمانشاه و کردستان بخصوص شهرهای ایلام و یاسوج و قصر شیرین لرزیده است - زلزله از بغداد تا تهران را لرزاند / شمار تلفات زلزله کرمانشاه به 61 کشته و 300 مجروح رسید

بازدید : 126 نفر

به گزارش 1ملت , بر اساس برخی گزارش ها زمین لرزه در بغداد , کربلا و نجف به وقوع پیوسته است و در کشورمان هم استان های کرمانشاه و کردستان بخصوص شهرهای ایلام و یاسوج و قصر شیرین لرزیده است.


بر اساس گزارش های ارسالی از شهروندان , این زمین لرزه در تهران , آذربایجان غربی , همدان , مرکزی , زنجان , خوزستان و برخی مناطق دیگر نیز احساس شده است.


ساعت 22/10 : شبکه العالم از وقوع زمین لرزه ای با قدرت بیش از 7 ریشتر در سلیمانیه عراق خبر داد.


ساعت 22/12 : مرکز لرزه نگاری کشورمان دقایقی پیش اعلام نمود در منطقه ازگله در استان کرمانشاه نیز زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر به وقوع پیوسته است.


ساعت 22/15 :مردم در بسیاری از شهرهای کشورمان و عراق از جمله بغداد و کرکوک وحشت زده به خیابان ها ریخته اند.


ساعت 22/18 :پژوهشگاه زلزله کشورمان اعلام نمود مردم نگران نباشند , کانون زمین لرزه عراق بوده است.


ساعت 22/20: سازمان امداد و نجات هلال احمر: زمین لرزه در خاک عراق اتفاق افتاده است اما به دلیل عمق کم و مدت زمان زیاد لرزش در نیمی از کشورمان نیز احساس شد.


ساعت 22/25 : کانون دقیق زلزله حلبچه عراق بیان گردیده. /p>


ساعت 22/30 : خبرنگار صدا و سیما در بغداد گزارش داد که زمین لرزه تا حالا تلفات جانی در عراق نداشته است.


ساعت 22/40 : زلزله علاوه بر عراق و کشورمان در لبنان و کویت هم احساس شده است.


سرپل ذهاب


ساعت 22/59 : فرماندار قصر شیرین: 2 نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است. / ایرنا


ساعت 23/09: فرماندار قصرشیرین: تا حالا 6 نفر در نتیجه این زلزله در قصرشیرین جان باخته اند./تسنیم


ساعت 23/10 : تمام مقاطع تحصیلی در سطح استان ایلام فردا دوشنبه تعطیل است.


ساعت 23/16: کاربران شبکه های اجتماعی در اردن , جمهوری آذربایجان , ارمنستان و گرجستان نیز اعلام کردند زلزله را احساس کردند.


قصر شیرین


تصویری از حلبچه در عراق


ساعت 23/27 : آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام نمود دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.


ساعت 23/34: مدیر کل بحران استانداری کردستان اعلام نمود مردم با خیال راحت به خانه های خود بازگردند , احتمال وقوع هیچ خطری وجود ندارد. تا حالا در سطح شهرها و روستاهای استان گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مالی در سطح استان کردستان وجود ندارد. مردم به اخبار کانال های محلی و غیررسمی توجه نکنند و تنها برای گرفتن اخبار در این زمینه از کانال های رسمی خبری و صدا و سیما استفاده کنند. در تمام شهرستان های استان کردستان نیروهای امدادی و اجرایی به حالت آماده باش در آمده و جلسات بحران نیز برگزار شده است.


ساعت 23/41 : فرماندار قصر شیرین آمار منتشر شده از تعداد فوت شدگان در این شهر را اصلاح کرد و گفت تا این لحظه دو تن از همشهریان متاسفانه در نتیجه زلزله جان خود را از دست دادند.


ساعت 23/48: شرکت توانیر اعلام نمود با توجه به اقدامات انجام یافته برق سه استان کردستان , ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم ساعت 23/50 : بر اساس اطلاعیه شرکت فرودگاه های کشور , هیچ گونه اختلالی در عملیات فرودگاه های کشورمان به ویژه فرودگاه های ایلام , همدان , سنندج , ارومیه و کرمانشاه ایجاد نشده است.


ساعت 00/01 : رسانه های عراقی اعلام کردند: درپی زمین لرزه شامگاه یکشنبه در مناطق مرزی کشورمان و عراق , دستکم یک نفر در شهر حلبچه واقع در شرق سلیمانیه عراق کشته و 75 نفر زخمی شدند. همچنین دستکم 100 نفر در اربیل و شهرستان دربندیخان اقلیم کردستان عراق زخمی شدند.


ساعت 00/09: رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این مورد صادر کرد.


ساعت 00/10: استاندار حلبچه درخصوص زلزله 7.2 ریشتری در شمال عراق گفت: هیچ نوع تلفات جانی در این استان نداشته ایم. ستاد بحران اقلیم کردستان در حال آماده باش است. در استان حلبچه فقط خسارت مالی و تعدادی زخمی گزارش شده است.


ساعت 00/22: وزیر بهداشت عراق شمار تلفات زلزله 7.2 ریشتری شمال عراق گفت : در نتیجه این زمین لرزه تا حالا چهار نفر جان خود را از دست داده اند.


ساعت 00/36 : رییس اورژانس گفت: درحال حاضر ۶۰ مصدوم در بیمارستان قصرشیرین درحال مداوای سرپایی هستند و فعلا آمار فوتی ها همان ۲ نفر هستند. کولیوند افزود: ۲۰ بالگرد آماده امدادرسانی هستند. همچنین به دلیل ریزش کوه و بسته شدن مسیر امکان امدادرسانی آمبولانس ها سخت است.


ساعت 00/54: شرکت فرودگاه ها اعلام نمود با وجود زلزله به وقوع پیوسته در غرب کشورمان , تمام فرودگاه های این منطقه فعال هستند.


به دنبال بررسی های صورت گرفته مشخص گردید که با وجود وقوع زمین لرزه 7.2 ریشتری در مرز کشورمان و عراق که در استانهای کشورمان از جمله تهران حس شد , هیچ گونه اختلالی در عملیات فرودگاههای کشوربه وجود نیامده است.


بر این اساس , فرودگاههای ایلام , همدان , سنندج , ارومیه و کرمانشاه هیچ اشکالی در فعالیت ندارند و تمامی این فرودگاهها عملیاتی هستند.


این فرودگاه ها برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.


ساعت 00/54: رییس مدیریت بحران بعد از جلسه مدیریت بحران در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: گزارش موسسه ژئوپُلیتیک دانشگاه تهران این میباشد که کانون زمین لرزه در عراق نبود. زلزله در منطقه وسیعی از مرز دو کشور روی داده است. نجار افزود: آمار خسارت ها و مجروحان و جان باختگان ضد و نقیض است و هم اکنون نمی توان آمار قطعی داد. وی افزود: خسارت ها در قصرشیرین , سرپل ذهاب و چند منطقه دیگر شدید بوده و حتما تلفات در این مناطق زیاد خواهد بود. رییس مدیریت بحران تاکید کرد: مردم اخبار را فقط از رسانه های رسمی دنبال کنند.


30 کشته و 200 مصدوم در کرمانشاه


ساعت 01/29: بر اساس اعلام نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه زلزله در شهرهای مختلف استان تا کنون ۲۰۰ مصدوم و ۳۰ کشته برجا گذاشته است.


نیک کردار افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بلافاصله بعد از وقوع زلزله تشکیل و نیروهای امدادی به مناطق اعزام شدند.


ساعت 01/59: کولیوند رئیس اورژانس کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: تا این لحظه شمار تلفات زلزله در استان کرمانشاه به 61 نفر رسیده و 300 نفر مجروح شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.